Modellen van leraarschap

Van Jesaja tot Bioshock


Bart Koet en Archibald van Wieringen (red.)

Waarom stelt Jezus in de evangeliŽn wel 307 vragen en geeft hij zelf maar drie keer een antwoord? Waarom benadrukt Augustinus dat kinderen ouders en leraren niet beoordelen op wat ze zeggen, maar naar hoe ze leven? Welke opvoedende functies hebben populaire computergames op moreel-ethisch terrein? Wat zegt dit over de pedagogiek van de grote leraren en nieuwe leeromgevingen in onze cultuur?

In deze bundel vertellen theologen over modellen van leraarschap in het onderwijs: wat hebben een bijbelwetenschapper, talmoedgeleerde, kerkhistoricus en een pastoraal of cultuurtheoloog te zeggen over leraarschap en leren?

Een inspirerende reis door de veelkleurige tradities van de Grieks-Romeinse en joods-christelijke wereld die ten grondslag liggen aan onze cultuur: Jesaja, Socrates, Ben Sira, Jezus, Mozes, Augustinus, Job, Franciscus van Assisi, Thomas van Aquino, Willebrands en de computergame Bioshock.


UTRECHTSE STUDIES, XX
 
 
pedagogiek
inkijkexemplaar
278 pag., 16 x 21 cm, Ä 19,90
ISBN / EAN: 9789079578870
Verkrijgbaar vanaf 8 december 2017